Výtvarná dílna

Koncept výtvarné dílny se zaměřuje na posílení vnímání výtvarné tvorby jedince s mentálním postižením a s poruchou autistického spektra (PAS). Nabízí rozšíření alternativních možností efektivní interpersonální komunikace specifckou výtvarnou formou s maximálním využitím existujících řečových schémat. Výtvarná tvorba podporuje posílení vědomí vlastní tvůrčí  identity,  nahrazení stereotypní nápodoby větší mírou vlastní výtvarné invence, učení se výtvarným technikám (kresba, malba, prostorová tvorba) a jejich záměrná kombinace s akcentem pozitivního rozvoje jemné motoriky.

Vzhledem k percepčním specifkům u osob s mentálním postižením a s PAS se  koncept snaží přizpůsobit výtvarnou techniku i výtvarnou formu, která vede k posílení psycho-somatického rozvoje osobnosti. Podporuje se výchova k individuální výtvarné tvorbě, vnímání výtvarné tvorby jako možné formy autorelaxace a sebeprezentace.

U účastníků dílny je výtvarná edukativní situace zakončena výtvarnou refexí autorů. Jedná se zde o počin nabývající charakter tvorby výtvarného artefaktu, případně esteticky tvořivé výtvarné práce. Cílem  je ve shodě s artefletickým pojetím přivést studenty k interpretaci výtvarného projevu na základě jejich osobních zážitků. Zvláštní zřetel je směrován k osobním zkušenostem studentů spojených s důrazem na refektivní dialog, který navazuje na výtvarnou tvorbu. Výtvarná tvorba má za cíl u studentů podpořit rozvoj výtvarného vnímání a vyjadřování v kontextu současné vizuální kultury.

(Sochor, 2009)

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s